Stockholm - KTH

Les percepcions, experiències viscudes i el dia a dia d'un estudiant d'arquitectura d'Erasmus a la capital de Suècia, Stockholm!

dimarts, 22 de novembre del 2011

London Trip

Avui m'assec tranquilament per explicar-vos les últimes aventures d'aquests dies:
el viatge a Londres.

Un cop presentat el nou projecte (un hivernacle) per aquesta segona part del primer semestre la setmana va acabar amb la presentació que vaig fer d'anglès sobre el Park Fiction, un projecte que va dur-se a terme a partir de la protesta cituadana i que va donar fruit als seus desitjos.
El producte final va ser un parc públic que va ser dissenyat a partir dels gustos i premises que volien els propis ciutadants i no com els polítics volien.

La presentació va anar molt bé i la tarda va escursar-se en arribar el segon "French dinner" que vam fer a casa d'uns amics que, efectivament són francesos. Vam poder tastar molts tipos de "quiche", molt bones per cert, i beure vi (molt dolent per cert) que vam comprar, el més barat, que era carísim!!

i així va acabar el divendres i va començar el dissabte, que s'aixecava amb una boira fantasmagòrica i grans retrassos en vols de ryanair, on per sort, no vam patir-ne cap!
Vam arribar el dissabte a sobre les 19:30h a Gatwich (Londres) i aproximàdament sobré les 22h a l'hotel que ens havia d'allotjar, on vam trobar-nos amb la resta de companys de classe dins d'una habitació, vam beure cerveses, riure i dormir!

El diumenge va ser entretingut, vam començar amb la visita als KewGardens, que són uns jardins immensos, especatuclars i molt bonícs, plens d'hivernacles i on vam assistir a una classe en directe per un dels arquitectes d'un dels hivernacles. Acabada l'estança al parc vam moure'ns cap al centre de Londres, on vam dirigir-nos cap al British Museum, per poder contemplar la coberta en semi-donut que va dissenyar l'arquitecte Norman Foster. Després d'aquí vam caminar pels voltants de Sant Paul's, pel Millenium Bridge i vam acabar visitant el Tate Modern (museu d'art modern). El dia va acabar amb un sopar comú en una pizzeria (professors i alumnes) i seguidament vam agafar un tren llitera que ens havia de portar cap al pròxim destí, Gadwich. El tren va ser molt divertit, compartint estones al bar entre alumnes i professors.

Dilluns pel dematí un bon home va despertar-me a l'habitació del tren entregant-me una safat amb suc de taronja, un croissant, melmelada i galetes! quina satisfacció! A Gadwich vam visitar el Eden Project, una sèrie d'hivernacles cosntruits a una antiga mineria que actualment reprodueixen els climes mediterrani i tropical, i a l'exterior l'atlàntic. Una preciossitat de projecte que va ser explicat per un guia in situ. Per la tarda vam tornar en tren cap a Londres (4hores i mitja) i en arribar vam canviar-nos d'hotel per anar a uns apartaments i uns quants vam anar a menjar "Fish and chips" típic de London. Després del sopar vem aprofitar per veure el London Eye, el Parliament, el Big Ben i la Catedral de nit. Arquitectònicament preciós.

El dimarts vam aprofitar el dia per visitar l'estudi de l'arquitecta Zaha Hadid, el despatx de l'arquitecte del "Eden Project" i l'escola d'arquitectura de Londres (TheAA). Al vespre vam tornar arribant a un Estocolm a -5ºC. Tot gelat, blanc i molt de fred.

A finals però d'aquesta setmana passada i principis d'aquesta ha pujat molt la temperatura, sembla l'estiu (6-7ºC). No gaire normal el temps.

Aquí us deixo, fins la pròxima i fins un aviat que cada cop és més aprop!
Jaume

1. tio els hivernacles semblen del futur... mola!
    que vagi be! Ens veiem dintre de un mes!

2. Observo k tens algun rollete amb les cabines telefoniques XD! Petons wapu!

3. Això ja no és un Erasmus, eh. Jimmy Fox, l'arquitectura al món en 80 nàpies!

4. No vegis com us cuideu no tiu !! Així que, com deia un gran, us han tret a pixar a Londres?

I això dels "dinners" de festa en festa no? Així m'agrada!!!

Estic d'acord amb l'Hèctor en que els hivernacles semblen d'una peli de ciència ficció.

Xavalote, per aquí ja se t'espera !!

Salut i neu !

5. vaia vidorra tu!!....ja tenim ganes de que baixis i després de pujaar! esperem que estigui molt nevat jajaj un petoooooo jaumee!!!!

6. Si si, vividor dels grans! a seguir disfrutant.. Londres, Stockolm, i pròxima estació? Terrassa!!!