Stockholm - KTH

Les percepcions, experiències viscudes i el dia a dia d'un estudiant d'arquitectura d'Erasmus a la capital de Suècia, Stockholm!


dimecres, 28 de setembre del 2011

Posta en escena

Benvolguts, passeu passeu...

m'ha vingut degust començar amb aquesta petita entrada, d'aquesta entranyable cançó de pinotxos, bambis i personatges imaginatius.

Avui, per fi, he hagut de creuar una de les mítiques barreres lingüístiques d'estocolm, la primera presentació en públic i en anglès! Clar que a la presentació no només hi era jo, sinó tot l'equip que estem desenevolupant el projecte (3 arquitectes, 3 management engineers i 1 structure engineer). Tot i això m'ha tocat explicar el disseny en planta, la distribució i els montatges del possible projecte.

Com ja vaig explicar en un anterior post el primer projecte al qual ens enfrontem es una "Pre-School" que ha de tenir un us aproximat entre 2-10 anys, tenir el mínim impacte ambiental, cost i tenir una sostenibilitat energètica (tant en transmitància d'energies com en consum d'aquesta). Des d'un inici el grup d'arquitectes vam proposar una escola flotant, que pogués desplaçar-se al llarg del riu d'Estocolm i tenir més d'un us en diverses zones de la ciutat. El grup d'enginyers els va agradar la idea i vam començar a desenvolupar-la. Hem estat treballant durant aquestes últimes dues setmanes però a falta de dos dies abans de l'entrega ens va aparèixer el problema que el dimensionat proposat de l'edifici no s'ajustava a una possible base (on es recolzaria l'edifici). Al cap de discutir molt i generar diverses propostes vam arribar a la conclusió que podriem evitar el cost de prefabricar una base si utilitzabem una "barcassa de transport" per instal·lari damun el projecte. Aquests vaixells són com plataformes, llargues i estretes que serveixen per transportar mercaderies, vehicles, etc. Així es com vam arribar a la conclusió i vam poder començar a generar el projecte que avui hem expossat i que a continuació explicaré.

 Noa's arch


"" Així és com hem anomenat el projecte. Ara mateix es troba en cara en una fase molt inicial de desenvolupament i segurament patirà modificacions, però la idea bàsica continuarà mantenint-se.

La planta es desenvolupa en un modulatge per generar diferents espais. Un modulatge que sorgeix de la mateixa foma de la base del projecte (el vaixell). La combinació dels diferents moduls és el que ens permet generar un edifici en forma "S" mantenint un nucli central comú del qual en deriven dues ales amb patis i "grouproom" que serien les sales o aules dels infants. La "S shape" també ens permet de generar dos patis amb qualitats completament diferents, un encarat directament al riu i l'altre a la vora d'aquest. La modulació, que en alçat es visualitza en planta ens permet generar espais grans i poder-los modelar a gust, en funció de les diferents activitats. En canvi, com ja he dit, en façana el modulatge ens permet trencar la façana lineal i generar hombres i discontinuïtats, així com a la coberta, on les dues orietacions permeten l'entrada de la llum que rebota a l'aigua i reflexa al sostre interior. El nostre projecte es basa en una sostenibilitat a llarg termini, ja que, un cop acabat el plaç no caldrà desmontar l'edifici transportar-lo amb camions i tornar a fomentar i construïr, senzillament amb un remolcador es podrà portar d'un lloc a un altre.""

Plans and elevations
Relation Canteen - Kitchen

View from the street
 
Inside view
Playground view

També vull comentar les visites que vam fer la setmana passada a preSchools d'Stockholm, ja construïdes i amb fascinants instal·lacions.  Es una societat sotmesa als impostos però la qualitat en l'ensenyament es realment fascinant. Us ensenyaré a continuació unes quantes fotos dels llocs que vam visitar.
Una forta abraçada.



Protecció als peus per entrar

















2 comentaris:

  1. Jaume ens veiem en breus i m'expliques aixo millor...jajaj

    ResponElimina
  2. oooo Impressionant, ojala el projecte tiri endavant. Una escola? Creia recordar k era alguna cosa de congressos o alguna cosa així.

    Salut mestre!!!

    ResponElimina